Напевно, всі пам'ятають ситуацію з дитинства, коли малюєш фломастерами на звичайному папері, але він не витримує і віддруковується на столі, а може і на скатертині, що гірше. На щастя, зараз у нашому розпорядженні безліч виробників і видів паперу і важливо для своєї роботи не заплутатися в цьому різноманітті. Давайте розберемося разом.
У цій статті йтиметься про акварельний папір. До нього найбільше питань, тому що акварель в першу чергу - це вода і пігмент і багато залежить від того, як папір «подружитися» з ними.
У цій статті йтиметься про акварельний папір. До нього найбільше питань, тому що акварель в першу чергу - це вода і пігмент і багато залежить від того, як папір «подружитися» з ними.
Фактура паперу для малювання аквареллю поділяється на три основні групи:
1. Дрібне зерно (satin) – досить гладка фактура, одержувана шляхом гарячого пресу паперу. Підходить для дрібної деталізації та лісувань, ботанічного живопису. По суті, також буде гарна і для портретів, і для акварельних замальовок фігури, оскільки зерно не відволікатиме на себе увагу та створюватиме додатковий «шум».
2. Середнє зерно (fin) - можна назвати універсальним папером, оскільки він підходить під різні техніки і завдання: на ньому добре виглядатимуть і пейзажі, і великий формат, і красиві заливки з аквареллю, що гранулює. Такий папір одержують шляхом холодного пресу. Ідеальна для початківців, тому що не примхлива в роботі та на ній легко отримати ефектний результат за мінімальних зусиль.
3. Велике зерно (torchon/rough) – найчастіше отримують за рахунок сушіння без відтискання. Таким чином папір знаходить великі горбки та западини, що нагадують шкіру слона. Такий вид паперу не зовсім підходить під деталізацію та портрети, але буде комфортним при експресивній техніці, роботі з сухим пензлем. На такому папері легко отримати гарні розлучення та цікаві ефекти, але реалістична стилістика з цим папером є вкрай проблематичною.
2. Середнє зерно (fin) - можна назвати універсальним папером, оскільки він підходить під різні техніки і завдання: на ньому добре виглядатимуть і пейзажі, і великий формат, і красиві заливки з аквареллю, що гранулює. Такий папір одержують шляхом холодного пресу. Ідеальна для початківців, тому що не примхлива в роботі та на ній легко отримати ефектний результат за мінімальних зусиль.
3. Велике зерно (torchon/rough) – найчастіше отримують за рахунок сушіння без відтискання. Таким чином папір знаходить великі горбки та западини, що нагадують шкіру слона. Такий вид паперу не зовсім підходить під деталізацію та портрети, але буде комфортним при експресивній техніці, роботі з сухим пензлем. На такому папері легко отримати гарні розлучення та цікаві ефекти, але реалістична стилістика з цим папером є вкрай проблематичною.
Крім цих трьох різновидів, можна також згадати папір з нестандартним тисненням-льон, шкаралупа, шкіра. Всі ці папери найчастіше мають невелику щільність і більше підходять для натягування на планшет. Плюс до всього, в основі своєї цей папір схожий на старий добрий ватман. Отже це целюлоза. Маленька щільність не дає акварелі можливості зробити навіть кілька шарів і дуже швидко показує катишки. Шкаралупа та льон самі по собі досить приємні за текстурою, але шкіра має надто великі заломи, щоб можна було писати на ній портрети, щось ювелірне чи тканину. Скоріше такий папір можна використовувати для щільних фарб-акрил, гуаш, темпера.
Серед складів паперу варто виділити насамперед два інгредієнти: бавовну та целюлозу.
Серед складів паперу варто виділити насамперед два інгредієнти: бавовну та целюлозу.
Склад акварельного паперу
Між ними складно вибрати фаворитів, тому що у всіх можуть бути різні цілі та навички. Так, і просто, звичка працювати з тією чи іншою кількістю води. Але все ж таки для відпрацювання навичок краще починати з целюлози – по-перше, вона бюджетніша. А на початку свого творчого шляху ви повинні і робитимете помилки, щоб розмалюватися, піде досить багато паперу, тому ідеальний варіант — це целюлоза. Вона передбачувана, швидко висихає і рівніше лягати, ніж бавовна. По суті целюлоза – це дерево.
Дерево в принципі не вбиратиме в себе фарбу глибоко, внаслідок чого, на ній зручно відпрацьовувати лесування. Але і по-мокрому можна на ній освоїти, якщо працювати одношарово. Папір витерпить виправлення нашвидкуруч, але старі шари вимиватися не стануть.
Досить швидко можуть з'явитися катишки, будьте обережні. Однак, не дивлячись на мінуси, целюлоза має і вагомі плюси – вона не «їсть» колір. Це дуже важливо для початку роботи з аквареллю, тому що ви отримуєте після висихання той результат, який був і в процесі.
Дерево в принципі не вбиратиме в себе фарбу глибоко, внаслідок чого, на ній зручно відпрацьовувати лесування. Але і по-мокрому можна на ній освоїти, якщо працювати одношарово. Папір витерпить виправлення нашвидкуруч, але старі шари вимиватися не стануть.
Досить швидко можуть з'явитися катишки, будьте обережні. Однак, не дивлячись на мінуси, целюлоза має і вагомі плюси – вона не «їсть» колір. Це дуже важливо для початку роботи з аквареллю, тому що ви отримуєте після висихання той результат, який був і в процесі.
Давайте розглянемо плюси та мінуси бавовняного паперу для акварелі
При роботі з ним пам'ятайте, що насправді – це тканина. Уявіть, що малюєте, наприклад, на футболці. Звичайно, головна відмінність бавовни від целюлози в тому, що фарба при попаданні на папір йде в її глибокі шари і довше залишається вологою. Це добре для техніки по-мокрому і для красивих акварельних переливів, але міграція пігменту може трохи вийти з-під контролю, тому необхідно звикати до паперу, тестувати його і контролювати вологість. Якщо ви пристосуєтеся до всіх умов, ви будете дуже задоволені результатом, вона сама творить магію. Також бавовняний папір можна вимивати практично «під нуль» і робити це неодноразово, на відміну від примхливої целейлози.
Мінус бавовни в тому, що пігмент, проникаючи в глибокі шари листа, «з'їдає» насиченість пігменту. Таким чином, у вас є два виходи - або заздалегідь брати темніший і насиченіший колір, або готуватися до накладання декількох шарів.
Існує також сумішові папери, що містять обидва компоненти або з додаванням, наприклад, бамбука. Тут потрібно орієнтуватися на те, який відсоток того чи іншого: чого у складі більше, ті властивості і будуть переважати. Але це значить, що його однозначно, все треба пробувати.
Також у процесі роботи варто звернути увагу на хімічні добавки. Натуральний папір без добавок не пожовкне згодом, але з іншого боку, ці добавки захищають папір від різних впливів та забруднень.
Мінус бавовни в тому, що пігмент, проникаючи в глибокі шари листа, «з'їдає» насиченість пігменту. Таким чином, у вас є два виходи - або заздалегідь брати темніший і насиченіший колір, або готуватися до накладання декількох шарів.
Існує також сумішові папери, що містять обидва компоненти або з додаванням, наприклад, бамбука. Тут потрібно орієнтуватися на те, який відсоток того чи іншого: чого у складі більше, ті властивості і будуть переважати. Але це значить, що його однозначно, все треба пробувати.
Також у процесі роботи варто звернути увагу на хімічні добавки. Натуральний папір без добавок не пожовкне згодом, але з іншого боку, ці добавки захищають папір від різних впливів та забруднень.
Дізнайся про всі нюанси роботи з бавовняним папером на онлайн курсі Пейзажі Аквареллю! Разом ми намалюємо - чотири акварельні пейзажі. Створимо атмосферу умиротворення природи. В кожній роботі навчимося малювати відображення неба у воді в різний час доби та року. Навчимося алгоритму створення акварельного пейзажу, від мокрого по мокрому до сухого по сухому з однієї роботи в іншу.
Приєднуйтесь до нас і дозвольте акварелі стати вашим новим хобі. Зробіть свій перший крок у світ мистецтва та додайте кольорів в своє життя!
Приєднуйтесь до нас і дозвольте акварелі стати вашим новим хобі. Зробіть свій перший крок у світ мистецтва та додайте кольорів в своє життя!
Яка має бути щільність акварельного паперу
Щільність паперу для малювання також має велике значення. Акварельний папір починається в середньому від щільності 185г/м2 до 800г/м2. Варто відзначити, що папір з низькою щільністю краще підійде для натягування на планшет, так як при намоканні без додаткового кріплення він запросто почне коробитися і повернути їй рівний вигляд проблематично. Папір від 300г\м2 може бути використаний і без планшета. Однак врахуйте, що від великої кількості води її все одно може «повести». Щоб цього уникнути, найкраще закріпити папір малярським скотчем по всьому периметру, щільно притискаючи аркуш паперу до планшета під час кріплення, щоб не виникло міхура.
Як обрати формат акварельного паперу
І останнє, на чому варто зупинитися у виборі паперу, це формат.
Якщо говорити про економію, то краще вибрати великоформатний лист, який ви зможете порізати на кілька маленьких, або планувати з великого аркуша різні формати - і а3, і а4. Але зверніть увагу, що великі аркуші у всіх виробників можуть бути різні, тому при нарізанні стандартні формати трохи спотворяться. Але не варто вважати це недоліком, скоріше навпаки. Але якщо вам потрібні строго а3 і а4, а може і а2, то краще купити альбом або склейку-так вам не доведеться витрачати час на розгладжування згорнутого в рулон листа, принесеного з магазину та на різання.
Деякі художники взагалі віддають перевагу альбомам, щоб імпровізувати та продовжувати композицію на наступний аркуш, та й у принципі, за акуратність.
Якщо говорити про економію, то краще вибрати великоформатний лист, який ви зможете порізати на кілька маленьких, або планувати з великого аркуша різні формати - і а3, і а4. Але зверніть увагу, що великі аркуші у всіх виробників можуть бути різні, тому при нарізанні стандартні формати трохи спотворяться. Але не варто вважати це недоліком, скоріше навпаки. Але якщо вам потрібні строго а3 і а4, а може і а2, то краще купити альбом або склейку-так вам не доведеться витрачати час на розгладжування згорнутого в рулон листа, принесеного з магазину та на різання.
Деякі художники взагалі віддають перевагу альбомам, щоб імпровізувати та продовжувати композицію на наступний аркуш, та й у принципі, за акуратність.
ТОП 5 виробників акварельного паперу
Вибір правильного акварельного паперу грає ключову роль у створенні чудових творів мистецтва. У цьому огляді ми розглянемо п'ять провідних виробників акварельного паперу - Fabriano, Canson, Hahnemuhle Fineart, ROSA та SMLT - та відзначимо їхні основні переваги та особливості.
- Fabriano - італійський бренд, який відзначається своєю багатою історією та високоякісним акварельним папером. Їхні вироби відомі своєю надзвичайною стійкістю до вологи та відмінними характеристиками, які роблять їх популярними серед художників.
- Canson - французький виробник акварельного паперу, який пропонує різноманітні варіанти з різними текстурами та вагами. Цей бренд відомий своєю доступністю та надійністю, що робить його популярним серед художників будь-якого рівня майстерності.
- Hahnemuhle - німецький виробник, який відомий своєю високою якістю та інноваційними рішеннями. Їх акварельний папір надзвичайно стійкий до вологи та гарантує найвищу якість мистецьких творів.
- ROSA - український виробник акварельного паперу, який представляє собою бренд середнього цінового сегменту. Їхні продукти поєднують прийнятну ціну та задовільну якість, що робить їх відмінним вибором для художників-початківців.
- SMLT - виробник акварельного паперу, який спеціалізується на наданні доступних опцій для початківців та аматорів. Їх папір може бути більш доступним за ціною, але він все одно забезпечує хорошу якість для творчості.
Часті запитання
Які основні критерії важливі при виборі паперу для малювання аквареллю?
Вибір паперу для акварелі може впливати на кінцевий результат вашого малюнка. Ось деякі критерії для вибору правильного паперу:
- Вага паперу (г/м²): Для акварелі рекомендується використовувати папір вагою від 300 г/м² та вище, щоб уникнути змічування паперу під впливом води та фарб.
- Текстура паперу: Є два основних типи текстури: холстиста (груба) і гладка. Вибір залежить від вашого стилю та предмету малюнка. Холстистий папір надає текстурну поверхню, тоді як гладкий папір дозволяє отримати більше деталей.
- Розмір аркуша: Визначте, який розмір аркуша паперу вам потрібен відповідно до розміру вашого малюнка.
- Якість паперу: Використовуйте якісний акварельний папір від відомих виробників для кращого результату.
Як впливає текстура паперу на малюнок аквареллю?
Текстура паперу впливає на вигляд та текстурність вашого малюнка аквареллю. Холстистий (грубий) папір надає малюнку текстуру та може створити ефект "старовинного" малюнка. Гладкий папір дозволяє отримати більше деталей та роздільної здатності в малюнку.
Чому важлива вага паперу для акварелі?
Вага паперу важлива для того, щоб папір не змічувався або не прогинався під впливом води та фарб акварелі. Папір вагою від 300 г/м² та вище зазвичай витримує воду і фарбу краще, забезпечуючи стійкість і якість малюнка.
Вага паперу важлива для того, щоб папір не змічувався або не прогинався під впливом води та фарб акварелі. Папір вагою від 300 г/м² та вище зазвичай витримує воду і фарбу краще, забезпечуючи стійкість і якість малюнка.
Як вибрати папір для конкретного малюнка аквареллю?
Вибір паперу для акварелі залежить від конкретного проекту та ваших художніх намірів:
Вибір паперу для акварелі залежить від конкретного проекту та ваших художніх намірів:
- Якщо ви прагнете до більшої деталізації та мініатюрного малюнка, виберіть гладкий папір.
- Для малюнків з текстурою і широкими штрихами холстистий папір буде кращим вибором.
- Важливо також враховувати ефекти та настрій, які ви хочете передати у малюнку.
Чи можна використовувати один папір для всіх малюнків аквареллю?
Так, ви можете використовувати один тип паперу для різних малюнків аквареллю, але вибір залежить від ваших уподобань і стилю малюнка. Гладкий папір може бути більш універсальним, але іноді вам може знадобитися холстистий папір для певних проектів.
Так, ви можете використовувати один тип паперу для різних малюнків аквареллю, але вибір залежить від ваших уподобань і стилю малюнка. Гладкий папір може бути більш універсальним, але іноді вам може знадобитися холстистий папір для певних проектів.
Тож, давайте підсумуємо:
Ми розглянули кілька аспектів вибору паперу для малювання аквареллю: види фактур, склад, щільність і зовнішній вигляд. Тепер вам буде простіше зробити власний вибір. Якщо муки вибору так і не залишили вас, купіть кілька середніх аркушів різних текстур і складів, так ви зможете на практиці вирішити для себе, з чим найприємніше працювати. Не варто тут робити знак "=" між ціна-якість. Тим більше, коли ви тільки навчаєтесь. Не зупиняйтеся у своєму пошуку, через місяць, можливо, ви краще освоїться з аквареллю і захочете спробувати нові ефекти.
Акварель взагалі про розвиток і непостійність, але в цьому її краса, чи не так?
Акварель взагалі про розвиток і непостійність, але в цьому її краса, чи не так?